Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, realizując przepisy Ustawy o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt, umożliwia posiadaczom oznakowanych zwierząt gospodarskich składanie w formie elektronicznej zgłoszeń o zwierzętach do Systemu IRZ. W tym celu udostępniono aplikację Portal IRZplus, która pozwala posiadaczom na przesyłanie zgłoszeń zdarzeń bezpośrednio do systemu informatycznego, w którym prowadzony jest rejestr zwierząt gospodarskich oznakowanych.
Ponadto Portal IRZplus umożliwia posiadaczom zwierząt:
-wgląd do danych Swojej siedziby stada,
-przegląd danych zwierząt znajdujących się w siedzibie stada,
-przegląd zgłoszonych zdarzeń,
-sprawdzanie złożonych przez siebie dyspozycji.

Portal IRZplus obok aplikacji eWniosekPlus jest drugą aplikacją przeznaczoną do składania dokumentów w ARiMR w formie elektronicznej. Zarówno logowanie, jak i obsługa aplikacji została znacznie uproszczona i oparta na intuicyjnym interfejsie użytkownika. Aplikacja umożliwia składanie zgłoszeń o zdarzeniach w siedzibie stada za pośrednictwem sieci Internet bez wychodzenia z domu. Dodatkowe funkcjonalności aplikacji (szczególnie wgląd do danych Swojej siedziby stada) są z kolei odpowiedzią na sugestie zgłaszane przez rolników